top of page
Search

לשכב על הבטן מלידה - זה אפשרי


Tשכיבה על הבטן היא התנסות חשובה לתינוק שעוזרת לו לפתח את שרירי הצוואר, הגב וחגורת הכתפיים ולהשיג אבני דרך נוספות כמו גלגול וזחילה ולמנוע איחור התפתחותי. תינוק שאיננו שוכב על הבטן עלול לפתח גולגולת שטוחה והסיכוי שלו לפתח טורטיקוליס גובר.

מומלץ להשכיב תינוקות על הבטן כשהם עירניים בלבד כבר מלידה אולם זכרו כי משרד הבריאות קבע כי בזמן שינה (כל שינה) יש להשכיב תינוקות על הגב.

התינוק שעל הבטן בתחילה יסובב את ראשו מצד לצד ולאחר מכן ירים את הראש גבוהה ויתרומם על האמות ועל כפות ידיו. עם הזמן הוא יושיט את ידו קדימה וילמד לנוע ולהתקדם סביב ציר לשני הכיוונים, להתהפך לגב ולזחול שכיבה על הבטן לחלק מהתינוקות היא משימה מאתגרת: הם מתקשים לסובב ולהרים את הראש, לדחוף עם הידיים ובמקום זאת הם בוכים. מאחר וההתנסות בתנוחה חשובה מאד ותורמת לא רק לתנועה של התינוק אלא גם להתנסות החושית והקוגניטיבית שלו הפתרון הוא זמן בטן שמשמעותו לא רק שכיבה על הבטן אלא שכיבה פעילה על הבטן זאת אומרת משחק ואינטרקציה עם התינוק בזמן שהוא שוכב על הבטן. בדרך זו ישתפר שיתוף הפעולה של התינוק כמו גם התועלת שהוא יפיק מהתנוחה מומלץ להשכיב את התינוק על החזה שלכם. במנח זה התינוק מרגיש נינוח ובטוח וברב המקרים שומר על התנוחה לאורך זמן, דוחף ומתרומם חשוב שלתינוק השוכב על הבטן יהיה משחק מעניין להביט או וסביבה פעילה מומלץ להגיע לזמן מצטבר של שעה על הבטן בגיל שלושה חודשים אם התינוק מתקשה להסתגל לשכיבה על הבטן אתם לא לבד. תוכלו לקבוע מפגש הדרכה והכוונה כדי שיצליח

5 views0 comments
bottom of page